Ile potrzebujemy snu? Normy National Sleep Foundation

Naukowcy z National Sleep Foundation opracowali normy rekomendowanej długości snu dla 9 kategorii wiekowych. Aktualne zalecenia opublikowano w piśmie Sleep Health: Journal of the National Sleep Foundation.

Zespół 18 naukowców z 12 ośrodków badawczych na podstawie dokładnej analizy 320 publikacji naukowych opracował normy rekomendowanej długości snu dla 9 kategorii wiekowych.

Rekomendowana długość snu według National Sleep Foundation

  • Noworodki (0-3 miesięcy): 14-17 godzin snu każdego dnia
  • Niemowlęta (4-11 miesięcy): 12-15 godzin snu każdego dnia
  • Maluchy (1-2 lat): 11-14 godzin snu każdego dnia
  • Dzieci w wieku przedszkolnym (3-5 lat): 10-13 godzin snu każdego dnia
  • Dzieci w wieku szkolnym (6-13 lat): 9-11 godzin snu każdego dnia
  • Młodzież (14-17 lat): 8-10 godzin snu każdego dnia
  • Młodzi dorośli (18-25 lat): 7-9 godzin snu każdego dnia
  • Dorośli (26-64 lat): 7-9 godzin snu każdego dnia
  • Dojrzali dorośli (+65 lat): 7-8 godzin snu każdego dnia
Źródło: Max Hirshkowitz et al. (2015). National Sleep Foundation’s sleep time duration recommendations: methodology and results summary. Sleep Health: Journal of the National Sleep Foundation, 2015.

Paweł Zegarow – psycholog

ZOSTAW ODPOWIEDŹ